1617-1677
Italian
Evaristo Baschenis Galleries
Italian painter. He came from a family of painters originally from Averara, Lombardy, but with different branches active in the provinces of Bergamo and Trentino, mostly specializing in fresco decoration of churches. He probably started working within the same regional tradition but soon came to specialize in still-lifes and moved beyond his familys limited and provincial style to create a richer and more complex art. Related Paintings of Evaristo Baschenis :. | Still Life of Musical Instruments | Still Life with Musical Instruments | Self-Life with Musical instruments | Still Life with Musical Instruments_a | Still Life with Musical Instruments | Related Artists:
John CromeEnglish Romantic Painter,
1768-1821
was an artist in the Romantic era. Born in the English city of Norwich, John Crome is also known as Old Crome to distinguish him from his son, John Berney Crome, who was also a well-known artist. The son of a weaver, he was apprenticed to a coach painter or sign painter. It is said that he acquired his skills by copying Gainsboroughs and Hobbemas owned by Thomas Harvey of Old Catton, his patron from 1790. The two main influences on his style are considered Dutch 17th century painting and Wilson. Crome went on to become the founder of the Norwich school of painters, of which John Sell Cotman is another famous member. He worked both in watercolour and oil. His oil paintings alone number in excess of 300. Many can be seen at major galleries around the world, including the Tate Gallery and the Royal Academy, but he is also well represented in Norwich itself. He also produced etchings and taught art. One of his pupils was James Stark. Crome's Broad and nearby Crome's Farm.
marcus larsonSimon Marcus Larson, född 5 januari 1825, Lilla Örsätter, Åtvidaberg, död 25 januari 1864 i London, var en svensk målare. Han tillhörde Dusseldorfskolan och skildrade naturens krafter på ett romantiskt och dramatiskt sätt. Larson hade en kort karriär och avled vid 39 års ålder, men ses ändå som en av Sveriges främsta 1800-talskonstnärer.
1856 var Larson i Dusseldorf och på julafton skissade han på ett solnedgångsmotiv vid den bohuslänska kusten, men Larson drömde om att måla en större tavla, hans atelje var alltför trång. Så en dag när han satt i stans populäraste caf?? och drack öl fick han id??n att han skulle måla i caf??lokalen. Sagt och gjort så hyrde han lokalen i 14 dagar. Duken han spände upp var 10-12 fot hög och 18 fot bred.
Efter 10 dagar var tavlan klar. Tavlan ställdes ut på akademien och det byggdes en utsiktsramp för att åskådarna skulle få en överblick över tavlan, priset var 5 Silbergroschen per titt och det annonserades att intäkterna skulle gå till välgörande ändamål, vilket fick stort uppseende, särskilt bland övriga konstnärer, utställningen varade mellan 25 jan. och 15 feb. 1857 Tavlan ställdes också ut bland annat i Köln och Berlin sedan till Salon Carre i Paris där den hyllades. Därefter ställdes den också ut i Stockholm där Larson tänkte skänka tavlan till staten tillsammans med köpet av Vattenfall i Småland, men då Larson på hösten inte fick sälja nämnda tavla tog han ned den stora tavlan och tog den med sig när han lämnade Sverige och fortsatte sina resor, han visade den under några år, sista gången någon skrivit om tavlan var 1863, Efter Larsons död i London försvann tavlan.
Wendel, TheodoreAmerican, 1859-1932